CodeWeek 2015 – statistiky

V roce 2015 proběhl druhý ročník celoevropské kampaně na podporu programování CodeWeek. Cílem kampaně bylo ukázat, že programování není třeba se bát, a oslovit mladé lidi k účasti na vzdělávacích akcích – besedách, kurzech, seminářích a hackathonech, které demonstrují, že programování dokáže zaujmout i pobavit. Znalost programování může vést k lepšímu porozumění algoritmů, které nás obklopují. V tomto smyslu se programování stává jazykem 21.století.

V Evropě se do kampaně v roce 2015 přihlásilo 7594 organizátorů akcí, 3577 z nich poslalo svá hlášení se stručným popisem průběhu a počtu zúčastněných. Do akcí se, podle hlášení, zapojilo 267 396 přímých účastníků. Celkový dosah kampaně její organizátoři odhadují na 569 711 lidí, z nich bylo 48 procent dívek a žen, průměrný věk účastníků je 14 let.

V České republice proběhl loňský ročník pod záštitou FIT ČVUT. Do kampaně se zaregistrovalo 38 akcí (ale jen 23 z nich poslalo svá hlášení organizátorům), což je 0,5% všech akcí celoevropské kampaně (pro zajímavost: Slovensko se podílelo 0,7 %, Polsko 27 %, Rakousko 22 %, Belgie 0,9 %). Do akcí se, podle hlášení, zapojilo 31 444 přímých účastníků a celkový dosah organizátoři odhadují na 51 949 lidí, z toho 51 % ženského pohlaví, průměrný věk účastníků byl 15 let.

Přejme si, aby v letošním roce kampaň oslovila ještě více lidí a proběhlo více akcí – prostor je zde pro všechna vzdělávací zařízení, knihovny, družiny…

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd