Jak se zapojit?

Zodpovězení následujících otázek usnadní přípravu vlastní akce v rámci kampaně Code Week.

  • Co je cílem akce? Pro koho má být určena?
    • Má akce přilákat nové účastníky kroužku programování? Přilákat zálemce, aby byl kroužek otevřen? Seznámit rodiče s možnostmi, které programování přináší? Zažít zábavné odpoledne s nejnovějšími roboty?
    • Jestli se akce (nebo několika akcí) zúčastní víc než polovina žáků školy, zapojte se do CodeWeek4all Challenge!
  • Co účastníky motivuje, aby přišli?
    • Mohou očekávat praktické dovednosti? Otevření nových obzorů? Zábavu?
    • Budou se cítit vítáni, nebo jakoby nezapadali? To je velmi důležité pro všechny, kdo neodpovídají stereotypní představě ajťáka — dívky a ženy, starší zájemci, lidé ze sociálně vyloučených lokalit atd. Co je pro nás známé a jednoduché, je pro účastníky cizí a složité. Buďme připraveni, že ne všichni pochopí všechno hned.
    • Nevyžadujeme od účastníků nepřiměřené předchozí znalosti? Jsou naše cíle realistické, neslibujeme účastníkům příliš mnoho? Prvních výsledků lze dosáhnout velmi rychle, ale stát se programátorem trvá mnohem delší dobu.
  • Co bude hlavním tématem akce?
    • Programování hrou? Výuková programovací prostředí? Základy informatiky?
    •  "Unplugged" aktivity bez použití technologií?
    • Tvorba software? Mobilních aplikací? Her? Webu?
    • Manipulace s daty a vizualizace?
    • Bezpečnostní otázky?
    • Robotika? Hardware? 3D tisk? Rozšířená (augmented) realita? Umění? Internet věcí? Wearable computing?
    • Využijte tyto náměty!
  • Jaký formát akce zvolíme?
    • Seminář? Workshop? Přednášku? Soutěž? Dramatické představení? Inspirovat se lze už ohlášenými akcemi.
    • Dostanou účastníci příležitost si něco sami zkusit, osahat, něco se naučit? Budou si moci výsledek nechat, sdílet s kamarády, vzít domů?
  • Kde se akce uskuteční?
    • Ve školní třídě? V počítačové učebně? Knihovně? Komunitním centru?
    • Máme dost stolů, židlí, zásuvek, prodlužovaček? Vzduchu k dýchání, až se zabereme do práce?
    • Je na místě tekoucí voda, dost toalet, odpadkových košů, míst k parkování... ?
    • Nebo celá akce proběhne online?
  • Kdy se akce uskuteční?
    • Není nutno trefit přesně období 10.—18. října!
    • Budou už účastníci dost vzhůru? Nebudou ještě usínat? Nebudou v útlumu po obědě?
    • Budou mít dost času si vše osahat a vyzkoušet?
    • Jak naše akce navazuje na jiné akce? Bude následovat nějaké pokračování, bude se akce pravidelně opakovat a rozvíjet?
  • Máme dostatek pomocníků?
    • Bude mít účastníkům vždycky kdo pomoci? Ne všichni pomocníci musí umět programovat!
  • Jaké budeme potřebovat vybavení a materiál?
    • Máme k dispozici dostatek počítačů, tabletů, telefonů? Přinesou is účastníci vlastní? Máme dostatek robotických sad, tiskáren, nebo s čím budeme pracovat?
    • Stačí kapacita připojení k internetu?
    • Budeme mít čas na místě vše připravit? Co si mají připravit účastníci? Je potřeba instalovat nějaké programy, stahovat data, vyrábět uživatelské účty?
    • Nabídneme občerstvení?
  • Akci nezapomeneme zaregistrovat, čímž se zařadí mezi ostatní akce Týdne programování na mapičce a dostane do propagačních kanálů!
  • Jak dáme o akci vědět cílové skupině?
    • Vývěskou na nástěnce, školním rozhlasem, letáky v okolí, článkem v místním časopisu, na sociálních sítích?
    • Co všechno potřebují účastníci vědět předem?
  • Jaké možnosti dáme účastníkům po akci?
    • Kde získají další informace?
    • Kde najdou další příležitosti k pokračování v práci a k dalšímu studiu?

Potřebujete radu či jinou podporu? Kontaktujte některého ambasadora Týdne programování!

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd